Auteur: frawsen5
Date: 2001-05-24 11:08:00
Notre école, dés notre jeune age, ne fait que nous séparer de notre histoire, de notre identité et de notre culture.
Je me souviens de ma 1ere année primaire, j'etais en classe où tous les élèves etaient kabyles, nous ne comprenions rien de ce que le maitre nous disait.
Un jour, le maitre m'a demandé de sotir pour lui chercher de l'eau, je n'avais rien pigé, alors il séest mis à me frappe, il a pensé que je ne voulais pas obéir, or que je ne comprenais pas l'arabe, je suis né en milieu kabylophone.
Ce meme maitre nous a interdits de communiquer en kabyles, il nous disait que c'est un pécher de parler en Kabyle, Dieu vous punira, il a meme demandé à mes amis de me surveiler, si je parle en Kabyle, ils l'informeront; ce qui l'a poussé un jour de me frapper trés fort pour m'avoir entendu parler en Kabyle, et dés ce jour je déteste l'arabe (langue), on me l'a imposé, je ne parle qu'on Kabyle.
messieures! Faites de nous tout ce que vous voulez, nous ne pouvons oublier nos origines, vous ne pouveza jamais nous faire oublier notre langue, nous ne deviendrons jamais et ujamais arabes, nous sommes Kabyles, nous le demeurerons, faites de nous tout ce que vous voulez, nous parlons Kabyle, nous défendonsnotre langue et notre identité.
Ce sont votre attitude et votre répression qui nous poussent à sortir dans la rue pour mourir, tuez de nous combien que vous voulez, pour devenir arabe, non, non et non....
Nous sommes nés Berbères, vivant Amazigh et nous allons mourir Kabyles.
D anwi nukni??
Agherbaz-nnegh, seg temzi, yekkat akken ad gh-yebdu ghef umezruy-nnegh, tansa-nnegh d yidles-nnegh.
Mmektegh-d ghef useggas amenzu n ulmud, qqaregh d warrac d Laqbayel yakk, ur nessin ara taàrabt negh acu d-yeqqar uselmad.
Yiwen n wass, aselmad iceggeà-iyi ad as-d-awigh aman, ur gzigh ara, ghur-s, am wakken ur bghigh ara ad as-aghegh awal, yewwet-iyi, maca nekk ur ssinegh ara taàrabt, lulegh gar Leqbayel.
Aselmad-a, yegdel fell-agh ad nmesli s taqbaylit, yenna-yagh d lahram, Adnaw ad aken-yezzem asmi ara temtem, yessuter ula seg yimeddukal-iw akken ad iyi-àassen, ma meslegh s teqbaylit ad as-inin, ghef waya, yeghli fell-i yiwen n wass s tyitiwiw, iqreh-iyi attas, seg wass-nni ghuccegh taàrabt, ttmesligh kan taqbaylit.
A wigi!! xedmem deg-negh ayen tebgham, ur tezmirem ad agh-tessettum azar-nnegh, ur agh-tetettum tutlayt-nnegh, werdjin nughal d aàraben, nukni d Leqbayel, ad nekkat ghef tutlayt d tansa-nngh.
D tasertit-a d theqranit i d-wwim, i gh-isuffghen s iberdan ad nemmet, nghem achal i tebgham ur nettughal d aàraben, ala, ala, ala.....
Nlul-d d leqbayel, nedder d imazighen ad nemmet d Leqbayel.
|
|